Weight-vibration Pareto optimization of a dual mass flywheel

V. Berbyuk

Анотація


Парето оптимізація за вагою та вібрацією маховика подвійної маси

З використанням методології багатоцільового оптимального проектування інженерних систем розглянуто проблему Парето оптимізації за вагою та вібрацією маховика з подвійною масою з метою вивчення доцільності його застосування у силових агрегатах вантажних автомобілів. Отримані результати показують таке: розв’язок розглянутої задачі оптимізації існує; параметри маси, жорсткості та в'язкoсті вібродемпфера, оптимізовані в робочому діапазоні частотобертів двигуна 600–2000 об/хв, існують та забезпечують найкраще гасіння коливань крутного моменту на вхідному валу передачі. Результати свідчать про доцільність застосування маховика з подвійною масою, оптимізованого за вагою та вібрації, в системах приводу важких вантажних автомобілів.

 

Зразок для цитування: V. Berbyuk, “Weight-vibration Pareto optimization of a dual mass flywheel,” Мат. методи та фіз.-мех. поля, 62, No. 3, 7–18 (2019).

Reprinted as: V. Berbyuk, “Weight-vibration Pareto optimization of a dual mass flywheel,” J. Math. Sci., 263, No. 1, 1–14 (2022), https://doi.org/10.1007/s10958-022-05917-6


Ключові слова


крутний вібраційний поглинач, маховик подвійної маси, система приводу грузовика великої вантажопідйомності, аналіз глобальної чутливості, Парето оптимізація за вагою та вібрації

Посилання


Berbyuk V. Design optimization of torsional vibration absorbers for heavy-duty truck drivetrain systems // Vibration. – 2019. – 2, No. 3. – P. 240–264. – https://doi.org/10.3390/vibration2030015

Berbyuk V. Towards optimal design of engineering systems // In: R. M. Kushnir, H. S. Kit (eds.). Mathematical Problems of Mechanics of Nonhomogeneous Structures: Proc. of the 10th Intern. Sci. Conf. – L’viv: Pidstryhach Institute for Applied Problems of Mechanics and Mathematics of NAS of Ukraine, 2019. – 5. – P. 278–279.

Mall P., Fidlin A., Krüger A., Groß H. Simulation based optimization of torsional vibration dampers in automotive powertrains // Mech. Mach. Theory. – 2017. – 115. – P. 244–266. – https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2017.05.010

Mousavi Bideleh S. M., Berbyuk V. A computer code for sensitivity analysis and multiobjective optimization: SAMO tutorial. – Research report 2017:01. – Göteborg: Department of Mechanics and Maritime Sciences, Chalmers University of Technology, Sweden, 2017. – 49 p.

Mousavi Bideleh S. M., Berbyuk V. Global sensitivity analysis of bogie dynamics with respect to suspension components // Multibody Syst. Dyn. – 2016. – 37, No. 2. – P. 145–174. – https://doi.org/10.1007/s11044-015-9497-0

Mousavi Bideleh S. M., Berbyuk V. Multiobjective optimisation of bogie suspension to boost speed on curves // Vehicle Syst. Dyn. – 2016. – 54, No. 1. – P. 58–85. – https://doi.org/10.1080/00423114.2015.1114655

Mousavi Bideleh S. M., Berbyuk V. Pareto optimization of a nonlinear tuned mass damper to control vibrations in hand held impact machines // In G. Kerschen (ed.) Nonlinear Dynamics / Proc. of the 36th IMAC, A Conference and Exposition on Structural Dynamics 2018. – Vol. 1. – Cham: Springer, 2019. – P. 27–44. – https://doi.org/10.1007/978-3-319-74280-9_4

Song L. Q., Zeng L. P., Zhang S. P., Zhou J. D., Niu H. E. Design and analysis of a dual mass flywheel with continuously variable stiffness based on compensation principle // Mech. Mach. Theory. – 2014. – 79. – P. 124–140. – https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.04.004

Wramner L. Dual mass flywheels in truck powertrains: Modelling, simulations and validation // Thesis for the degree of Licentiate, Department of Mechanics and Maritime Sciences, Chalmers University of Technology, Göteborg, Sweden. – 2018. – 22 p.

Wramner L., Berbyuk V., Johansson H. Vibration dynamics in non-linear dual mass flywheels for heavy-duty trucks // Proc. of International Conference on Noise and Vibration Engineering (ISMA 2018), Leuven, Belgium, 2018. – P. 1863–1876.

Zhang X., Pandey M. D. An effective approximation for variance-based global sensitivity analysis //Reliab. Eng. Syst. Saf. – 2014. – 121. – P. 164–174. – https://doi.org/10.1016/j.ress.2013.07.010.


Повний текст: PDF (English)

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 3.0 License.